Pasqua, House of the Unconventional

Geplaatst op: 13-11-2022

Pasqua campagne

Stel je voor: een wijnhuis met topkwaliteit wijnen, een verrassende uitstraling en dat zich omringt met kunstenaars om hun boodschap te vertellen. Zo’n wijnhuis is Pasqua, een bedrijf dat ons op het lijf is geschreven. 

Pasqua, sinds 1925

Pasqua produceert premium Venetiaanse en Italiaanse wijnen. Drie generaties hebben hun bedrijf gemaakt tot leider in Veneto. Het verhaal van Pasqua begon in 1925 toen de eerste generatie van de gebroeders Pasqua in Verona arriveerde met als doel een bedrijf op te richten dat zich toelegt op de verkoop van wijnen uit hun thuisland, Puglia.

“Traditie, innovatie, kwaliteit, onderzoek en passie zijn kernwaarden van de familie Pasqua”

In de jaren zestig trad de tweede generatie toe tot het bedrijf, wat leidde tot een opening naar export en een oriëntatie op kwaliteit. In de jaren 80 richten ze Cecilia Beretta op, een ultramodern wijnhuis en studiecentrum voor onderzoek naar druivensoorten, enten en wijngaarden. Dit toont hun voortdurende streven naar innovatie en uitmuntendheid.

Halverwege de jaren 2000 werd het tijd voor een nieuwe hypermoderne wijnmakerij. Deze staat in San Felice, in het hart van zijn wijngaarden. In 2014 neemt de derde generatie het over en wordt de export versterkt. Inmiddels verkoopt Pasqua in 65 markten over de hele wereld met eigen verkoopkantoren in New York en Azië.

Wij hebben momenteel 5 wijnen van Pasqua in ons assortiment, waarvan drie wit, één rosé en één rood:

House of the Unconventional Campagne

Kort geleden heeft Pasqua de ‘House of the Unconventional’ campagne gelanceerd (zie bovenstaande afbeelding), gefotografeerd door de beroemde fotograaf Ale Burset. Het belichaamt de gedurfde geest, de drang naar innovatie en nieuwsgierigheid naar de wereld. De waarden de Pasqua filosofie, visie en dagelijks handelen inspireren.

“Je hebt nog tijd om de jij te creëren die je wilt zijn”, Arch Hades

Arch Hades

Vrouwelijk gezicht van de nieuwe campagne is de wereldberoemde kunstenares en dichteres Arch Hades. Haar lyrische poëzie is klassiek maar modern tegelijk, en haar werken zijn wereldwijd bestsellers geworden. Haar beroemde citaat “Je hebt nog tijd om de jij te creëren die je wilt zijn” herinnert ons eraan dat je altijd van richting kunt veranderen en iets nieuws, anders en onconventioneels kunt creëren.

Arch Hades 2022

Arch Hades is een kunstenaar en de best betaalde levende dichter ter wereld werd. Ze is de auteur van vier dichtbundels – ‘High Tide’ (2018), ‘Fool’s Gold’ (2020), ‘Paper Romance’ (2021), ‘Arcadia’ (2022) – vooral bekend om romantische lyriek en voor het verkennen van poëzie-van-filosofie in een traditionele, rijmende stijl.

In 2021 werd ‘Arcadia’ geïllustreerd en verkocht als digitale beeldende kunst in Christie’s New York, waar het records brak en het duurste gedicht werd dat ooit werd verkocht voor $ 525.000.

Arch Hades schrijft vaak commentaar voor nationale kranten over cultureel discours, voert poëzielezingen uit en geeft lezingen over filosofie – in 2021 sprekend over 21C-existentialisme aan de universiteit van Oxford; in 2022 onderzoek naar de relatie tussen kunst en filosofie op het culturele panel op de jaarlijkse conferentie van de UCL.

Bron van inspiratie

Net als Pasqua verbindt Arch Hades traditie aan innovatie en nieuwe inzichten. Het is juist deze ‘open minded’ en wereldse houding die we zo kunnen waarderen aan beiden. Iets waar we ons graag door laten inspireren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Leave the field below empty!